Carlijn over haar werk als luchtverkeersleider

34 jaar Luchtverkeersleider
Ik ben nu 8 jaar zelfstandig werkzaam als luchtverkeersleider en vind het nog steeds erg gaaf. Het is daarnaast erg leuk en uitdagend om je kennis door middel van neventaken te kunnen uitbreiden.
  • Remon

    25 jaar Luchtverkeersleider Maastricht Aachen airport
    Sinds 2011 ben ik dienst bij LVNL als Tower en Approach verkeersleider op Maastricht Aachen Airport. Voordat ik hieraan begon heb ik de middelbare school afgerond met het profiel Natuur, Techniek & Gezondheid met als bijvak Economie. Ik wilde alle wegen een beetje open houden, ik had namelijk nog geen idee wat ik wilde gaan doen.
  • collega Mark

    Mark

    48 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Mijn naam is Mark, en ik ben sinds 22 jaar luchtverkeersleider bij de algemene verkeersleiding (ACC). Daarnaast ben ik operationeel expert Human Resources en ben ik operationeel supervisor.
  • Jorrit

    35 jaar Technical Supervisor
    Bij Jorrit is het hollen of stilstaan. Op een rustige dienst rolt hij met zijn bureaustoel van scherm naar scherm en scant vluchtig de informatie op de dertig monitoren die om hem heen hangen. Een ander tafereel is het als er een verstoring is. Dan vliegen de piepjes hem om de oren.
  • Nuvit aan het werk

    Nüvit

    38 jaar Manager Facility Services
    Ik werk sinds 2002 bij LVNL, vanaf 2014 in de functie van manager van de afdeling Facility Services. Op onze afdeling werken mensen met een diversiteit aan achtergronden, ervaringen en belevingen, die gezamenlijk een krachtig team vormen. Wij werken in een uitdagende en innovatieve omgeving waar een goede balans te maken is tussen werk en persoonlijk leven, dat geeft energie!
  • Cliff

    Cliff

    49 jaar Flight Service Specialist
    Sinds mei 1996 ben ik werkzaam bij LVNL. Eerst als Simulator Training Officer (pseudo pilot voor de trainees in opleiding), nu op het Flight Service Centre en de operationele helpdesk, het loket voor speciale activiteiten die in het luchtruim plaatsvinden zoals luchtshows, militaire oefeningen, parachute springen etc. Het is geen 9 tot 5 job, maar leuk dynamisch werk!
  • collega Marijana

    Marijana

    34 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Ik ben sinds 2004 zelfstandig werkzaam als luchtverkeersleider bij ACC, het area control centre. Naast je werk kun je je blijven ontwikkelen. Als experttaak heb ik de functie van cursuscoördinator voor de Simulator-opleidingen.
  • Royce

    Royce

    36 jaar Verkeersleidingsassistent
    Eerst deed ik HAVO, toen VWO. Daarna ben ik in opleiding gekomen als Luchtverkeersleider, heb dit helaas niet gehaald, maar ben nu werkzaam als Luchtverkeersleidingassistent bij het Area Control Centre. Daarnaast geef ik opleiding, en heb ik een rol in de bewaking van de vakbekwaamheid van het operationeel personeel.
  • collega Martijn

    Martijn

    34 jaar Luchtverkeersleider TWR/APP
    Ik ben Martijn, en ik werk sinds 6 jaar als luchtverkeersleider bij de afdeling Toren / Approach. Daarnaast heb ik als operationeel experttaak ‘Toetsing Praktische vaardigheden’. Dit heeft als doel de vakbekwaamheid van het zittende verkeersleidingspersoneel te blijven waarborgen.
  • collega Bas

    Bas

    34 jaar Luchtverkeersleider TWR/APP
    Ik ben in 2002 ‘los’ gekomen als luchtverkeersleider bij de afdeling Toren / Approach, de plaatselijke en naderingsverkeersleiding. Sinds een aantal jaar ben ik operationeel supervisor bij deze afdeling. Ook geef ik opleiding aan aspirant verkeersleiders.
  • collega Jos

    Jos

    36 jaar Flight Service Specialist
    Voor ik bij LVNL kwam werken was ik 4 jaar militair luchtverkeersleider. Nu werk ik bij het Flight Service Centrum. Ook werk ik voor onze Operationele HelpDesk, het loket voor speciale activiteiten die in het luchtruim plaatsvinden zoals luchtshows, militaire oefeningen, parachute springen etc. Ik doe daarnaast de opleiding HBO bedrijfskunde om nog breder inzetbaar te kunnen worden. Ik hoop dit jaar nog af te studeren.
  • collega Mylene

    Mylene

    38 jaar Luchtverkeersleider TWR/APP
    Ik ben in 2004 in dienst gekomen bij LVNL, en werk sinds 2009 als verkeersleider TWR/APP op Schiphol. Hiervoor ben ik 9 jaar militair verkeersleider geweest op Leeuwarden, ik tref hier meerdere collega’s die voorheen militair verkeersleider zijn geweest. Dat is erg leuk!
  • Vincent

    28 jaar Luchtverkeersleider Rotterdam
    De skyline van Rotterdam, die kan hij zo uittekenen. Die ziet hij namelijk vanuit de verkeerstoren. Op Rotterdam The Hague Airport staat de verkeerstoren die hij twee dagen per week bemant. “De leukste baan die er is.”
  • Pascal

    37 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Pascal was er al vroeg bij. Nadat hij uit het tijdschrift ‘De Toekomst’ een advertentie van LVNL had geknipt en opgestuurd, mocht hij op zijn 19e beginnen aan de opleiding voor luchtverkeersleider. Hij wist toen al: als ik het haal, is dit mijn droombaan voor het leven.
  • Tamar

    33 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Als Tamar op een feestje vertelt dat ze luchtverkeersleider is, vinden mensen dat vaak ‘tof’ en ‘stoer’, waarschijnlijk ook omdat ze een vrouw is. Maar mensen die haar goed kennen vinden dit vak perfect bij haar passen. Tamar, luchtverkeersleider bij Area Control Centre van LVNL, vertelt waarom....
  • collega Remko

    Remko

    33 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Ik ben luchtverkeersleider bij de Algemene verkeersleiding, het Area Control Centre. Sinds 6 jaar werk ik zelfstandig op alle verkeersleider posities op ACC. Ik heb ook een zogenaamde ‘neventaak’, de operationeel expert functie Human Resource Development.
  • Barbara

    43 jaar Verkeersleider en Ground Controller
    Ik heb twee ratings, zoals dat heet. Als luchtverkeersleider begeleid ik al het startende en landende verkeer en als ground controller al het verkeer op de grond. Ik werk altijd vanuit de verkeerstoren.
  • Bruno

    30 jaar Outbound planner en Verkeersleidingsassistent
    Ik zit dagelijks in de dynamiek van de luchthaven en kan veel bijdragen aan het proces. Als luchtverkeersleidingsassistent ben ik de extra paar ogen en oren van de luchtverkeersleider.
  • Bertran

    45 jaar Luchtverkeersleider Schiphol
    De dienstplicht maakte van hem een luchtverkeersleider bij de Koninklijke Marine. Het beviel zo dat hij daarna de overstap maakte naar de civiele luchtverkeersleiding.
  • collega Rick

    Rick

    32 jaar Instructeur initial training
    Ik ben instructeur bij de Initial training. Ik geef zowel theorie les als praktijk training. De uitdaging is de persoonlijke kwaliteiten van iedere student goed tot hun recht te laten komen. Dit is per leerling anders, daarom is één op één coaching zo belangrijk. Ik kijk altijd met veel plezier uit naar de nieuwe groep verkeersleiders die in opleiding komen!
  • Mario op Beek Toren

    Mario

    37 jaar Luchtverkeersleider Maastricht Aachen Airport
    Ik ben in 1999 als luchtverkeersleider begonnen bij de Luchtmacht en sinds 2005 werk ik als civiel luchtverkeersleider op Maastricht airport. Daarnaast ben ik als training manager samen met een team experts verantwoordelijk voor de opleidingen en vakbekwaamheid van de luchtverkeersleiders op Maastricht en Groningen.
  • collega Huib

    Huib

    42 jaar Flight Service Specialist
    Ik heb eerst als charter pilot gewerkt in Zuid Afrika voordat ik bij LVNL kwam werken. Sinds 2002 werk ik als flight service specialist, en hou me bezig met vluchtinformatie. Ik neem o.a. vliegplan gerelateerde gegevens aan, check deze en koppel informatie terug aan piloten. Ik doe momenteel de HBO opleiding bedrijfskunde, puur voor mijn eigen ontwikkeling en omdat ik wil blijven leren.
  • collega 1

    Joost

    31 jaar Luchtverkeersleider in opleiding
    Ik ben nog in opleiding voor luchtverkeersleider op Rotterdam. Ik ben onlangs ‘los’ gekomen op Rotterdam Approach, de naderingsverkeersleiding. Nu ben ik in opleiding voor de volgende fase op de Toren Simulator. Het is erg gaaf!
  • collega Manfred

    Manfred

    45 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Ik ben nu 23 jaar luchtverkeersleider bij LVNL bij het Area Control Centre (ACC). Daarnaast ben ik operationeel Supervisor, Teamleader van een team luchtverkeersleiders en geef ik opleiding. Het aantrekkelijke aan dit werk is dat nooit een dag hetzelfde is.
  • collega Reinier

    Reinier

    35 jaar Luchtverkeersleider TWR/APP Rotterdam
    Mijn naam is Reinier en ik ben luchtverkeersleider in Rotterdam bij de afdeling Toren en Approach. Het Approach werk doen we vanaf de radarzaal op Schiphol-Oost, en Torendiensten draai ik op de verkeerstoren op Rotterdam. Dit is heel afwisselend.
  • collega Fre

    Frédérique

    29 jaar Luchtverkeersleider ACC
    Na het behalen van het gymnasium ben ik bij LVNL begonnen aan de opleiding, en nu ruim 3 jaar luchtverkeersleider bij het Area Control Centre. Ik geef nu zelf opleiding aan aspirant verkeersleiders en ik zit in de ondernemingsraad. Ik studeer rechten aan de Universiteit van Amsterdam. In de toekomst hoop ik een functie te gaan bekleden waarbij ik zowel mijn ervaring als luchtverkeersleider als mijn kennis over (luchtvaart)recht kan combineren.
  • Kim op Beek

    Kim

    25 jaar Luchtverkeersleider
    In september rondde ik na iets meer dan drie jaar mijn opleiding tot luchtverkeersleider af. Sindsdien ben ik werkzaam als Toren- en Approachverkeersleider op Maastricht-Aachen Airport. Elke dag is weer anders en het werk blijft afwisselend en uitdagend. Precies de baan voor mij!
  • André

    45 jaar Luchtverkeersleider TWR/APP
    André begint z’n verhaal 23 jaar geleden toen hij tijdens zijn opleiding voor luchtverkeersleider naast een Hagenees zat. “Hij sloeg de Telegraaf open, stond er: Stuijt valt in in de 56ste minuut. ‘Is dat familie van je?’, vroeg hij mij. Ik geloof dat niemand wist dat ik in die tijd nog eredivisievoetballer was bij FC Volendam.”
  • Irene

    41 jaar Flight service specialist
    Naast de grote Boeings en Airbussen die dagelijks vanaf Schiphol vertrekken naar wereldwijde bestemmingen, bestaat er ook de kleine luchtvaart. Ook dat moet in het drukke luchtruim allemaal goed gaan en daarom dienen zij een vliegplan met hun intenties in bij het Flight Service Center van LVNL.
  • Barbara

    35 jaar Ground Controller
    In de opleiding voor luchtverkeersleider wordt aan alle studenten gevraagd: teken Schiphol na, uit het hoofd. En dan niet alleen de start- en landingsbanen, maar ook de terminal, alle gates, de taxibanen, de stopbars en belangrijke overgangen. ‘Schiphol is een ingewikkeld veld, maar ik kan het dromen’.

Ben jij klaar voor de volgende stap?